Testy A/B, czyli optymalizacja konwersji na landing page’u


Najbardziej popularną i skuteczną metodą optymalizacji kampanii są testy A/B. W aplikacji Landingi masz możliwość tworzenia nieskończonej liczby wariantów landing page’y oraz testów A/B dla każdej strony docelowej. Dzięki temu nie musisz korzystać z dodatkowych narzędzi, aby znaleźć najbardziej efektywną stronę docelową. Testy pozwolą Ci na porównanie dwóch elementów strony i sprawdzenie, która wersja jest skuteczniejsza. Z pomocą testów A/B zoptymalizujesz landing page i uzyskasz maksymalne efekty z kampanii.

Co to są testy A/B?


Testy A/B polegają na stworzeniu dwóch wariantów landing page’a różniących się tylko jednym elementem i porównaniu, który wariant strony przynosi lepsze efekty. Testy A/B pozwalają Ci również na sprawdzenie, która wersja strony docelowej jest bardziej przyjazna użytkownikowi i odpowiada na jego potrzeby.

Elementy do testowania na landing page’u


Pomysłów na przeprowadzenie testów A/B na landing page’u jest bardzo wiele. Możesz testować wszystkie jego elementy, ponieważ każdy z nich ma wpływ na pozytywne wyniki kampanii. Do najważniejszych elementów landing page’a, które możesz przetestować należą:

  • kolor przycisku call to action
  • komunikat na przycisku call to action
  • rozmiar przycisku call to action
  • tekst nagłówka
  • liczbę pól w formularzu
  • treści na landing page’u
  • rozmieszczenie poszczególnych elementów
  • sposób prezentacji produktu/usługi

Pamiętaj, aby testować w tym samym czasie tylko jeden element landing page’a, np. tylko kolor przycisku call to action. Jednoczesne wprowadzenie kilku zmian spowoduje, że nie będziesz wiedział, który z elementów rzeczywiście wpłynął na wzrost skuteczności. Jeżeli chcesz jednocześnie sprawdzić kilka wariantów tego samego elementu masz możliwość przeprowadzenie testów A/B/X. Dodatkowo jeśli prowadzisz kampanię kierowaną na urządzenia mobilne możesz również przetestować, która wersja landing page’a konwertuje lepiej na tabletach i smartfonach.

Przygotowanie testów A/B


Zanim przystąpisz do przeprowadzenia testów przeanalizuj dotychczasowe statystyki strony - sprawdź liczbę wizyt oraz współczynnik konwersji na landing page’u. Taka analiza pozwoli Ci na lepsze sprecyzowanie celu, jaki chcesz osiagnąć po przeprowadzeniu testu A/B landing page’a. Kolejnym krokiem będzie przygotowana dwóch wersji landing page’a (A i B) różniących się jednym elementem, który zamierzasz sprawdzić, np. kolorem przycisku call to action. W edytorze Landingi stworzenie i publikacja wersji A i B landing page’a jest bardzo prosta.

Wyniki testów A/B


Ruch pomiędzy testowanymi wariantami jest kierowany losowo według proporcji określonych w opcjach testu. Najlepiej jeśli podzielisz ruch po równo, wtedy też połowa użytkowników zobaczy wersję A, a druga część wersję B landing page’a. Wygrywa ta wersja, która uzyska najwyższy współczynnik konwersji. Na koniec wystarczy zatrzymać test i wybrać zwycięzki landing page, który będzie się wyświetlał przez pozostały czas trwania kampanii.

Zalety przeprowadzania testów A/B


Zaletą przeprowadzania testów A/B jest możliwość sprawdzenia wpływu na konwersję nawet najmniejszych elementów landing page’a, np. nawet jednego słowa, cz też jednego elementu szablonu. Co więcej przeprowadzenie testów A/B w aplikacji Landingi jest bardzo proste i tanie - żeby je wykonać nie musisz korzystać z dodatkowego narzędzia poza aplikacją. Przeprowadzenie testów A/B pozwoli zrozumieć Ci oczekiwania klientów. Jeśli poznasz ich preferencje będziesz mógł wybrać najlepszą i najskuteczniejszą wersję landing page’a. Wybór najlepszego wariantu strony wpłynie pozytywnie na wzrost konwersji, a co za tym idzie przełoży się to na zwiększenie zysku. Pamiętaj, że optymalizacja landing page’a to proces, a nie jednorazowe działanie. Jeśli uda Ci się uzyskać satysfakcjonujący wynik, nie oznacza to, że należy zrezygnować z przeprowadzania dalszych testów. Jeśli zależy Ci na wypracowaniu jak najlepszych rezultatów z kampanii wykonuj kolejne testy. Nieustanne testowanie landing page’a potraktuj jako drogę do uzyskania wyników, na których Ci najbardziej zależy.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij »