Landing page dla ecommerce


Rynek e-handlu rozrasta się z roku na rok. Jeśli posiadasz własny sklep internetowy albo jesteś odpowiedzialny za prowadzenie kampanii sklepu on-line możesz wykorzystać landing page w wielu akcjach marketingowych.

Sprzedaż


Pierwszym zastosowaniem landing page’a w branży e-commerce jest wykorzystanie go w postaci minisklepu internetowego, służącego do zakupu tylko jednego produktu. Podstawową zaletą przygotowania landing page’a, który będzie dedykowany tylko jednemu produktowi jest to, że uwaga użytkownika będzie skupiona na wykonaniu tylko jednej akcji. Dzięki temu odwiedzający nie błądzą w gąszczu wirtualnych półek, a od razu dostają to czego wcześniej szukali. Na tego typu landing page’u najlepiej jeśli znajdzie się tylko jeden produkt, formularz oraz przycisk call to action, po którego kliknięciu będzie możliwe dokonanie transakcji. Brak dodatkowych odnośników, rozpraszających uwagę ułatwi podjęcie decyzji o zakupie.

Zakładka na Facebooku


Jeśli posiadasz fanpage swojego sklepu na Facebooku możesz wykorzystać potencjał social media do zaprezentowania oferty. Dzięki funkcji publikacji landing page’a w formie zakładki na Facebooku będziesz mógł dotrzeć ze swoją ofertą do większej liczby odbiorców. Ofertę możesz zaprezentować w formie tekstowej, graficznej bądź wideo. Landing page w postaci zakładki może posłużyć również jako miejsce zapisu do newslettera, formularz kontaktowy, czy mapa z punktami odbioru zamówienia. Korzystając z aplikacji Landingi nie musisz korzystać z zewnętrznych narzędzi do tworzenia zakładek na Facebooku. Zrobisz to w prosty sposób bez konieczności płacenia za dodatkowe usługi i posiadania specjalistycznej wiedzy.

Rejestracja w sklepie


Landing page może być również miejscem, w którym odwiedzający będzie mógł dokonać rejestracji w Twoim sklepie on-line. Możesz kierować ruch z kampanii w social media, PPC, czy tez z banerów umieszczonych na portalach internetowych do specjalnie przygotowanego landing page’a. Taka strona docelowa powinna zawierać formularz, pozwalający użytkownikowi na zarejestrowania się w sklepie.

Przekierowanie do strony z ofertą


Kolejnym sposobem na wykorzystanie landing page’a jest potraktowanie go, jako stronę przejściową, która będzie pełnić funkcję informacyjną i zachęci potencjalnego klienta do kliknięcia w przycisk kierujący dalej. Na tego typu landing page’u możesz umieścić informacje na temat całej oferty promocyjnej oraz dodać przycisk call to action, po którego kliknięciu odwiedzający trafi do sklepu, gdzie nastąpi finalizacja akcji. Jednym z przykładów landing page’a jako strony przejściowej są strony przekierowująca do sklepu, gdzie można pobrać aplikację, np. Google Play.

Remarketing


Landing page sprawdza się także w remarketingu, który posłuży Ci, jako sposób walki z tzw. “porzuconymi koszykami”. Zjawisko to jest bardzo powszechne i dobrze znane wszystkim, działającym w branży e-commerce. Remarketing pozwoli Ci dotrzeć z powrotem do osób, które odwiedziły Twój sklep i zachęcić je do dokonania zakupu. Dodatkowo możesz również przygotować landing page z pokrewnymi produktami, do tych które zakupili odwiedzający w Twoim sklepie i również kierować na niego kampanię remarketingową.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij »