Pozyskanie danych kontaktowych przez landing page


Landing page jest jednym z najważniejszych narzędzi do generowania leadów, czyli budowania bazy kontaktów. Dzięki niemu przeprowadzisz dowolną akcję, która pozwoli Ci łatwo zbudować bazę kontaktów z potencjalnymi klientami i wykorzystać je do działań handlowych. Landing page jest więc pierwszym krokiem, który pomoże Ci nawiązać kontakt z klientem.

Jak zbierać dane kontaktowe?


Pomysłów na wykorzystanie landing page do budowania bazy kontaktów jest wiele. W zależności od tego, jaki produkt lub usługę oferujesz oraz do jakiej grupy odbiorców chcesz dotrzeć, możesz wykorzystać landing page m.in. do:

  • wysłania zapytania
  • zapisu na wydarzenie (np. szkolenie, event, webinar)
  • zapisu do newslettera
  • rejestracji
  • uzyskania dostępu do ciekawych materiałów (np. ebook, raport, nagrania)
  • przedsprzedaż.

Zbieranie danych przez landing page


Najważniejszy element landing page’a, którego celem jest generowanie leadów jest formularz. Dzięki niemu możesz nie tylko zbierać dane do kontaktu, ale także pozyskać wiele innych cennych informacji. W aplikacji Landingi znajdziesz kilkadziesiąt szablonów landing page służących do zbierania danych kontaktowych. Wystarczy w galerii ustawić właściwy filtr “Formularz”, a pojawi się galeria z szablonami wyposażonymi w formularz. Wszystkie wzory zostały specjalnie zaprojektowane tak, aby zapewnić maksymalną liczbę wypełnień.

Formularz możesz także dodać do landing page’a samodzielnie. Wystarczy w edytorze przeciągnąć przycisk “Formularz” w odpowiednie miejsce na landingu.



Odpowiednio skonstruowany formularz odgrywa kluczową rolę w pozyskaniu danych o potencjalnym kliencie. Możesz wstawić do niego dowolne pola w zależności od informacji, które chcesz zyskać. Minimum jedno z nich powinno wymagać podania kontaktu - adresu e-mail lub numeru telefonu. Warto oznaczyć te pola jako obowiązkowe do wypełnienia. Uzyskanie prawidłowych danych ułatwi także funkcja walidacji najważniejszych pól w formularzu, która zweryfikuje poprawność wpisanych przez użytkownika informacji. Dzięki temu zwiększysz szanse na kontakt z klientem.

Kontakty do użytkowników urządzeń mobilnych


Dodatkowe źródło danych kontaktowych zyskasz posiadając landing page dostosowany pod urządzenia mobilne. Brak dopasowania sprawi, że na mniejszych ekranach wypełnienie formularza będzie znacznie utrudnione. Przechodząc na ikony widoków w edytorze Landingi w łatwy sposób dostosujesz landing page pod tablet i smartphone. Dzięki temu pola formularza będzie można bez problemu wypełnić za pomocą dotyku.

Łatwe zarządzanie kontaktami


Gromadzenie i zarządzenie pozyskanymi danymi ułatwią integracje. Landingi są zintegrowane z najpopularniejszymi systemami CRM, jak BaseCRM, LiveSpace. Dzięki integracji pozyskane informacje automatycznie trafią do bazy w danym systemie. Twój handlowiec niemal natychmiast zyska dodany kontakt, a Ty oszczędzisz czas na ich wprowadzanie. Każdy pozyskany kontakt trafi także do Twojej Skrzynki w aplikacji Landingi. W tym miejscu będzesz mógł w dowolnym czasie monitorować nowe leady. Skrzynka ma jeszcze dodatkową zaletę: może dostarczyć Ci więcej informacji o zebranym kontakcie i dostarczyć dodatkowej wiedzy o potencjalnych klientach.

Jeśli zależy Ci na pozyskaniu nowych klientów, wykorzystaj landing page. Tak zebrana baza jest wartościowa, ponieważ użytkownicy sami wyrazili zgodę na udostępnienie Tobie swoich danych, więc oczekują na Twój kolejny krok. Dodatkowo pozyskane informacje będą stanowić dużą pomoc dla handlowca, który będzie posiadał podstawową wiedzę o potencjalnym kliencie. W efekcie pozwoli to na indywidualne podejście do każdego klienta i spersonalizowaną rozmowę, co przełoży się zdobycie nowych klientów!



Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij »