Landing page - co to jest?

Landing page

Landing page to docelowa strona internetowa, która wyświetla się użytkownikowi po kliknięciu w reklamę - np. w linki sponsorowane Google AdWords, mailing, newsletter lub baner reklamowy zamieszczony w innym serwisie.

Jak zrobić dobry landing page?

Skuteczny landing page musi mieć zawsze kilka kluczowych elementów:

  • tylko 1 dobrze zaplanowany cel, np. zakup produktu, wypełnienie formularza, pobranie pliku,
  • zwrot skłaniający do wykonania akcji, np. Wypełnij formularz, Kup teraz
  • prostą grafikę,
  • krótkie i zwięzłe teksty pisane językiem korzyści,
  • brak jakichkolwiek elementów, które mogłyby odwrócić uwagę użytkownika,
  • brak klasycznego menu.

Korzyści z landing page

Landing page jest lepszy niż zwykła strona internetowa. Zapewnia m.in.:

  • skupienie uwagi użytkownika,
  • wyższy współczynnik konwersji dla prowadzonych akcji reklamowych,
  • zmuszenie użytkowników do wykonania konkretnych akcji.

Strona docelowa – dostępność i usability

Skuteczność kampanii reklamowej zależy od tego, czy użytkownik (potencjalny klient) w ogóle zapozna się z przygotowanym dla niego przekazem. Dlatego najważniejszym wyzwaniem dla landing page jest jego dostępność dla użytkownika.

Landing page musi ładować się szybko i wyglądać świetnie na urządzeniach mobilnych (smartfon, tablet). Dzięki temu mamy pewność, że nasz budżet jest wydawany optymalnie, dając możliwe największy zwrot z inwestycji (ROI).

Optymalizacja landing page – testy i konwersja

Landing page jest obiektem badań wielu marketerów. Dzięki testom podnoszą oni współczynniki konwersji, a wyciągnięte wnioski stosują do kolejnych działań. Dzięki aplikacji Landingi.com utworzony landing page możesz przetestować na 2 sposoby:

  • Testy A/B – przygotowuje się 2 wersje strony, które różnią się tylko 1 elementem np. kolorem przycisku. Test kończy się wyborem zwycięskiej wersji strony, która przechodzi do kolejnego badania;
  • Testy porównawcze MVT (Multivariate test) – tu z kolei bada się 2 wersje strony, różniące się wieloma elementami. Testy te są szybsze niż testy A/B, lecz nie pozwalają odpowiedzieć na pytanie, który konkretnie element zaważył o poprawie konwersji.

Generator landing page

Akcje marketingowe są nastawione na generowanie maksymalnej liczby kontaktów z potencjalnymi klientami, dlatego landing page powinien zarówno zwiększyć współczynnik konwersji, jak i ułatwić pracę jego właściciela.

Aplikacja Landingi.com pozwala na szybką integrację landing page z zewnętrznymi aplikacjami, z których korzystasz na co dzień, m.in. z:

  • Programami do e-mail marketingu,
  • Systemami CRM,
  • Systemami płatności,
  • Facebook’iem,
  • Google Adwords,
  • Google Analytics.