Jak pozyskać nową grupę klientów za pomocą landing page

SEOsklep24.pl

Okres realizacji: kwiecień - maj 2014
Branża
Internet
Cel landing page'a
Pozyskanie danych kontaktowych
Wynik
Współczynnik konwersji wyniósł 18,46%

Cel kampanii

Firma postawiła sobie za cel pozyskanie nowych klientów zainteresowanych usługami pozycjonowania oraz aktywizację klientów, którzy już skorzystali z usługi wcześniej.


Opis firmy

SEOsklep24.pl działa na rynku od marca 2012 roku. Firma oferuje różnego rodzaju usługi związane z pozycjonowaniem stron internetowych. Od początku istnienia swojej działalności, sklep sukcesywnie pozyskuje nowych klientów. W związku ze ścisłym powiązaniem z branżą internetową klient ten skutecznie wykorzystuje landing page’e w swoich kampaniach.

Koncepcja

Chcąc pozyskać nową grupę klientów, wprowadzono specjalne promocje na usługi. Do komunikacji akcji wykorzystano landing page, którego celem było zachęcenie odbiorców do skorzystania z oferty promocyjnej na jedną z usług. Osobny landing page dla usługi promocyjnej pozwala uniknąć kierowania ruchu na stronę główną sklepu, gdzie potencjalny klient mógłby przeoczyć atrakcyjną ofertę.

Realizacja

Na potrzeby kampanii przygotowano landing page, korzystając z usługi importu gotowego szablonu. Realizacja tej usługi pozwoliła na szybkie wdrożenie landing page’a bez większych nakładów pracy i poniesienia wysokich kosztów. Skorzystanie z usługi umożliwiło klientowi samodzielne wprowadzanie zmian do landing page'a również w trakcie trwania kampanii.

Na landing page’u umieszczono formularz, który umożliwiał użytkownikowi skorzystanie z oferty, firma zaś zyskała dzięki niemu wartościowe dane. Formularz zamieszczony na landing page’u został zintegrowany z narzędziem Benefiter.pl, które służy do wysyłki autoresponderów. Dzięki tej integracji po wpisaniu danych do formularza i wysłaniu ich, każdy użytkownik otrzymał automatyczną wiadomość z potwierdzeniem złożonego zamówienia.

W kampanii skorzystano ze zróżnicowanych źródeł ruchu. Landing page został zastosowany w mailingu w ramach istniejącej bazy kontaktów firmy, jak i w mailingu branżowym oraz reklamie na Facebooku. Dodatkowo wykorzystano również formę promocji na portalach ogłoszeniowych oraz forach branżowych. Jednym ze źródeł ruchu kampanii było także umieszczenie widocznego bannera na stronie głównej firmy, po kliknięciu którego użytkownik był kierowany właśnie na landing page.

Efekty

W trakcie trwania kampanii znacznie zwiększono ruch, a średni współczynnik konwersji wyniósł ponad 18%. Z ofertą promocyjną zaprezentowaną na landing page’u udało się dotrzeć do aktualnych, jak i nowych klientów. Kampania umożliwiła także przetestowanie różnych źródeł ruchu i sprawdzenie, które z nich jest najbardziej efektywne dla tego typu akcji.



Podsumowanie

  • Cel landing page’a: Pozyskanie danych kontaktowych
  • Średni współczynnik konwersji – 18,46%
  • Źródła ruchu: mailing reklamowy, reklama na Facebooku, portale ogłoszeniowe, banery reklamowe
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij »