Jak landing page umożliwia skuteczne przeprowadzenie konkursu

Polskapresse

Okres realizacji: marzec - kwiecień 2014
Branża
Prasa
Cel landing page'a
Wypełnienie formularza konkursowego
Wynik
Współczynnik konwersji wyniósł 8%

Cel kampanii

Firma szukała rozwiązania, które pozwoli na szybkie i sprawne przeprowadzenie akcji konkursowej w Internecie. Ideą konkursu jest promocja 14. urodzin magazynu, której celem jest zaangażowanie czytelników.

Opis klienta

Telemagazyn to najpopularniejszy dodatek telewizyjny w Polsce, który co tydzień ukazuje się w piątkowych wydaniach dziennika „Polska”. Przewodnik telewizyjny należy do Grupy Wydawniczej Polskapresse.

Koncepcja

Zadanie konkursowe polegało na przygotowaniu recenzji dowolnego programu TV. Mechanizm konkursu został oparty na landing page'u, który oprócz wyczerpujących informacji o konkursie, zawierał także formularz zgłoszeniowy. W tym celu wykorzystano aplikację Landingi do przygotowania dedykowanego landing page’a.

Realizacja

Firma Polskapress przygotowała projekt szablonu landing page, który zawierał informacje o konkursie, wyraźny formularz oraz opisane w prostych krokach zasady. Całość zaprezentowano w czytelny i przejrzysty sposób. Aby oszczędzić czas na wdrażanie szablonu do aplikacji Landingi, skorzystano z usługi importu gotowego szablonu, dzięki czemu zaprojektowana grafika została sprawnie wprowadzona do aplikacji przez zespół Landingi.

Landing page został opublikowany pod subdomeną organizatorów konkursu, a link dystrybuowano korzystając z wewnętrznych kanałów autopromocyjnych, jak reklama w prasie zawierająca adres strony, kampania display oraz zajawki redakcyjne na wewnętrznych portalach. Wszystkie zgłoszenia trafiały wprost na skrzynkę mailową organizatorów. Dzięki możliwości bieżącej edycji landing page’a, organizatorzy akcji mogli szybko wprowadzać zmiany jeszcze w trakcie trwania konkursu, a także po jego zakończeniu.

Efekty

Konkurs trwał 3 tygodnie i okazał się dużym sukcesem. Przy niskich nakładach finansowych udało się zdobyć więcej zgłoszeń, niż początkowo zakładano. CTR wyniósł 8%, co przy wysokim zaangażowaniu, jakie wymagało uczestnictwo w konkursie, jest bardzo dobrym wynikiem. Skorzystanie z aplikacji Landingi pomogło znacznie obniżyć koszt przeprowadzenia akcji, a dzięki możliwości bieżącej modyfikacji strony, usprawniono jej przebieg. Dodatkowo za pośrednictwem formularz konkursowego zwiększono bazę mailingową o ponad 600 maili.

Podsumowanie

  • Cel landing page’a: Wypełnienie formularza konkursowego
  • Średni współczynnik konwersji – 8%
  • Źródła ruchu: Wewnętrzne kanały promocji
"

Konkurs wypadł imponująco, dostaliśmy mnóstwo zgłoszeń i udało się osiągnąć świetne wyniki. Doskonale nam się współpracowało z firmą Landingi. Planujemy korzystać z usługi, na podobnej zasadzie przy następnych konkursach.

Anna Strojek Manager Marketingu Pion Internet
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij »