Jak promować event i pozyskiwać dane kontaktowe za pomocą landing page

Hotel Narvil
Conference & Spa

Okres realizacji: listopad 2013 - grudzień 2013
Branża
Turystyka
Cel landing page'a
Pozyskanie danych do kontaktu
Wynik
Uzyskano ponad 120 zgłoszeń oraz 2,36% współczynnik konwersji

Cel kampanii

Celem kampanii było pozyskanie uczestników imprezy sylwestrowej organizowanej w hotelu. Grupą docelową były osoby o ponadprzeciętnych dochodach mieszkające w regionie w pobliżu hotelu.

Opis firmy

Hotel Narvil Conference & Spa to czterogwiazdkowy hotel dysponujący m.in. salami konferencyjnymi, pokojami gościnnymi, dwiema restauracjami, centrum spa oraz zapleczem rekreacyjno-rozrywkowym.

Koncepcja

Wraz z rozpoczęciem okresu przedsylwestrowego hotel rozpoczął kampanię imprezy sylwestrowej, która miała odbyć się w obiekcie. Wykorzystując fakt, że potencjalni klienci wyszukują ofert sylwestrowych głównie w Internecie, jako jedno ze źródeł pozyskania uczestników wydarzenia wykorzystano Internet. Podstawym celem kampanii było stworzenie samodzielnej strony internetowej dedykowanej imprezie sylwestrowej w hotelu, która umożliwi pozyskanie zainteresowanych ofertą klientów.

Realizacja

Na potrzeby kampanii zaprojektowano landing page poświęcony tylko sylwestrowemu wydarzeniu, graficznie nawiązującym do całonocnej zabawy. Treść strony zawierała wszystkie niezbędne informacje związane z imprezą i pobytem w hotelu w tym okresie. Dzięki dedykowanej stronie, która wprowadzała odwiedzających w sylwestrowy nastrój, cała uwaga odwiedzających była skupiona na ofercie sylwestrowej.

Najważniejszym elementem strony był formularz, który umożliwia szybkie wysłanie prośby o szczegółową ofertę. Wypełnienie formularza jest niezobowiązujące, dzięki temu odwiedzający chętniej pozostawiają swoje dane kontaktowe, które następnie są przekazywane do działu handlowego w celu finalizacji akcji. Na stronie docelowej dodatkowo umieszczono licznik odliczający czas do rozpoczęcia imprezy, który mobilizował odwiedzających do szybkiego podjęcia decyzji o udziale w imprezie.

Wydarzeniu nadano tytuł Mistrzowski Sylwester. Nazwę powtórzono w domenie, komunikatach reklamowych oraz na landing page’u. Dzięki temu kampania była spójna, a internauci mieli pewność, że trafili na ofertę, której właśnie szukali.

W kampanii wykorzystano kilka źródeł pozyskania ruchu. W celu zdobycia nowych klientów, na landing page skierowano ruch z kampanii w wyszukiwarce Google, ustawionej na wyświetlanie komunikatów tylko w regionie pobliskiemu hotelowi.

Uruchomiono także kampanię remarketingową, dzięki której osoby odwiedzające stronę lub landing page, które nie wykonały pożądanej akcji, otrzymywały ponowne komunikaty reklamowe przypominające o wydarzeniu.

Stałych klientów informowano o akcji przez zamieszczenie bannera na stronie głównej z zajawką o wydarzeniu, która przekierowała odwiedzających do landing page’a. Dodatkowo jako dodatkowe źródło ruchu wykorzystaniu profil hotelu na portalu społecznościowym Facebook, gdzie zamieszczono landing page w formie zakładki. Dzięki temu, że strona została utworzona w aplikacji Landingi, jej podpięcie na Facebooka zajęło tylko chwilę i nie wymagało dodatkowej pracy.

Efekty

Podczas trwania akcji  udało się pozyskać ponad 120 zgłoszeń, co dzięki samej kampanii w Internecie skierowanej na landing page zapewniło zainteresowanie aż ⅓ miejsc w hotelu. Skutecznie udało się dotrzeć z informacją o zabawie zarówno do nowych, jak i stałych klientów. Zaprojektowanie dedykowanej strony umożliwiło przetestowanie różnych źródeł ruchu i sprawdzenie, który z nich sprawdza się najlepiej. Wiedza ta jest bardzo przydatna do planowania kolejnych kampanii w Internecie.


Podsumowanie

  • Cel landing page’a: Pozyskanie danych do kontaktu
  • Średni współczynnik konwersji – 2,36%
  • Źródła ruchu: Gogole AdWords: wyszukiwarka + Remarketing, banner na stronie głównej, zakładka na Facebooku
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij »