Jak rozbudować bazę kontaktów za pomocą landing page

Buu

Okres realizacji: grudzień 2013 - nadal
Branża
Moda
Cel landing page'a
Rozbudowa bazy maililowej
Wynik
Współczynnik konwersji wyniósł 51%

Cel kampanii

Celem działań jest rozbudowa bazy newslettera o nowych, wartościowych subskrybentów. Dlatego jako grupę docelową obrano Fanów, którzy polubili FanPage sklepu na Facebooku.

Opis firmy

Buu to istniejący od 2003 roku internetowy sklep obuwniczy, który specjalizuje się w sprzedaży damskiego obuwia importowanego z różnych zakątków świata. Oferowane produkty wyróżnia oryginalny styl zgodny ze światowymi trendami wraz z zachowaniem wysokiej jakości.

Koncepcja

Firma postanowiła zdobyć adresy e-mail Fanów na Facebooku, które trafią do bazy newslettera. Fani stanowią pokaźny zespół młodych, aktywnych kobiet kochających modę, a więc idealną grupę docelową.

Motywacją do pozostawienia adresu e-mail jest akcja promocyjna, w ramach której w zamian za jego podanie Fan otrzymywał dostęp do kodu rabatowego. Do realizacji idei wykorzystano landing page, zawierający formularz. Następnie umieszczono lading page w postaci zakładki na profilu na Facebooku.

Firmie zależało również na zdobyciu jak najbardziej szczegółowej wiedzy o osobach, które zdecydują się na zdobycie kuponu. Dlatego ważnym punktem koncepcji jest wykorzystanie systemu marketing automation, który umożliwia monitoring użytkowników.

Realizacja

W aplikacji Landingi przygotowano landing page z prostym formularzem i dokładnie sprecyzowanym call to action. Formularz zintegrowano z systemem SALESManago, aby monitorować użytkowników, którzy wypełnili formularz. Po wpisaniu adresu e-mail w formularz, pojawia się strona po konwersji z kodem rabatowym. Wszystkie pozyskane adresy email trafiają automatycznie do bazy w SALESmanago.

Landing page opublikowano pod gotową domeną systemową dostępną w aplikacji Landingi, z której utworzono subdomenę idealnie dopasowaną do akcji: buu.specjalnyrabat.pl. Nie wymaga to ponoszenia dodatkowych kosztów przez firmę, finansowania hostingu czy dokonywania jakichkolwiek ustawień u dostawcy domeny.

Dzięki aplikacji Landingi w łatwy sposób zainstalowano landing page w formie zakładki na firmowym Fanpage’u. Będąc na profilu firmy, każdy Fan ma do niej swobodny dostęp. Sklep także regularnie przypomina Fanom na Facebooku o akcji, publikując posty z linkiem do strony.

Efekty

Zakładka na Facebooku niemal codziennie notuje nowe wizyty, z których aż połowa kończy się konwersją! Ruch z landing page’a to obecnie jedno z głównych narzędzi budowy bazy newslettera. Dodatkowo, dzięki kuponom rabatowym, landing regularnie zapewnia sprzedaż.



Podsumowanie

  • Cel landing page’a: Zbieranie danych kontaktowych
  • Współczynnik konwersji: 51%
  • Źródło ruchu: Facebook
"

Dzięki aplikacji Landingi udało nam się uzyskać wzrost zapisów do newslettera w porównaniu do zwykłej strony. Polecam wszystkim którym zależy na obniżeniu kosztu konwersji.

Katarzyna Skowron Marketing Specialist BUU.pl
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij »