Jak wykorzystać landing page do promocji serwisu internetowego i zdobycia klientów

Bistro24.pl

Okres realizacji: listopad 2013 - nadal
Branża
Gastronomia
Cel landing page'a
Przekierowanie internautów do formularza zamówienia
Wynik
Zwiększono wzrost liczby zamówień w serwisie

Cel kampanii

Celem kampanii jest promocja serwisu, który umożliwia w łatwy i szybki sposób zamówienie posiłku w wybranym mieście przez Internet. Grupą docelową serwisu są mieszkańcy 6 największych miast w Polsce. Do realizacji kampanii firma potrzebowała skuteczne landing page’e dopasowane do każdego regionu, które w szybkim czasie dostarczą nowych klientów.

Opis firmy

Bistro24.pl to nowy serwis należący do Grupy Onet, lidera polskiego rynku internetowego. Prezentuje oferty lokalnych restauracji i oferuje zamówienia posiłków online pod wskazany adres. Bistro24.pl jako młody projekt, testuje różne źródła ruchu, poszukując najbardziej optymalnego rozwiązania do wypromowania serwisu i zdobycia klientów.

Koncepcja

Serwis gromadzi bazę restauracji działających w największych polskich miastach, dlatego w kampanii skupiono się tylko na tych regionach. Zrezygnowano z kierowania ruchu na stronę główną, ponieważ zbyt masowa kampania nie przyniosła pożądanych rezultatów. Skuteczną alternatywą okazało się utworzenie dedykowanych landing page'y, dostosowanych pod każde miasto.

Realizacja

Szybą realizację koncepcji umożliwiła aplikacja Landingi. Wszystkie landing page’e zawierały spójną szatę graficzną i różniły się jedynie ofertą promocyjną. W aplikacji Landingi utworzono jeden landing page, który następnie duplikowano i wymieniano treść dopasowując ją pod każde miasto. Dzięki temu przy nie wielkim nakładzie wysiłków i w krótkim czasie utworzono 6 dostosowanych pod poszczególne miasta stron docelowych. Akcją na landing page’u jest przekierowanie użytkowników do strony serwisu, na której można zrealizować zamówienie. Każdy landing page został także opublikowany na dedykowanej miastu subdomenie, aby użytkownik po przejściu na stronę miał pewność, że oferta dotyczy okolicy, która go interesuje.

Ruch na landing page kierowano z kampanii prowadzonej na największym portalu w Polsce – Onet.pl. Wykorzystano reklamy targetowane geograficznie oraz linki sponsorowane w sekcji lokalnej poświęconej danemu regionowi. W zależności od tego, z jakiego regionu łączył się z Internetem użytkownik portalu, spersonalizowany komunikat reklamowy kierował go na landing page, który znajduje się najbliżej jego miejsca zamieszkania. Dzięki temu trafiał na stronę, na której znajdowała się specjalna oferta z restauracji w jego najbliższej okolicy.

Efekty

Każdy landing page generował indywidualny ruch, dzięki czemu można było obserwować różnice w preferencjach internautów w zależności od regionu, z jakiego pochodzili.

Współczynnik konwersji (mierzony stosunkiem kliknięć do wyświetleń landing page) każdego landing page’a kampanii wynosił średnio od 14% do 24%. Niektóre z dedykowanych landing page’y osiągały współczynnik konwersji przekraczający w pierwszych dniach kampanii próg 40%. Tak pozytywny wynik przełożył się nie tylko dużą liczbę zamówień, ale dostarczył także wiedzy niezbędnej do planowania przyszłych kampanii, optymalizacji kolejnych landing page’y oraz ogólnej strategii e-marketingowej.



Podsumowanie

  • Cel landing page’a: Przekierowanie internautów do formularza zamówienia
  • Współczynnik konwersji – od 14% do 40%
  • Źródła ruchu: linki sponsorowane na portalu Onet.pl, display, e-mail, newsletter, SEM, video, QR kody na materiałach drukowanych
"

Doskonałe narzędzie dla każdego bez względu na posiadane umiejętności techniczne. Pozwala realizować profesjonalne kampanie bez wsparcia działu IT i bez zbędnych kosztów.

Tomasz Gambuś Performance Marketing Manager Onet.pl
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij »